Helt enkelt onsdag


Sovit som en nerklubbad gris i natt...när klockan ringde skrek hela kroppen att NÄ, jag vill INTE upp! Men självklart stängde jag bara av min vidriga väckarklocka, hasade mig ut i duschen och stod där läääänge. Jag vaknade lite långsamt, fixad mig i ordning, gjorde äggröra och stekt bacon, kaffe och hällde upp ett glas juice, läste Smp...njöt av Adolfsson & Falk i stereon. Har blivit som en drog. Den är så jäkla bra, med sina fantastiska texter som går att tolka och tolka om allt efter hur man för dagen tänker. Tack för en fantastisk skiva!! Förknippad med trevligheter dessutom, det gör att känslan för texterna o musiken blir än starkare.

Jag har umgåtts med TILDA hela dagen. Lagt in 2 nya kompetenskort och fått de godkända också, snabba ryck är härligt!! Tur jag fick akupunktur i mina muskelknutor igår, gick lättare att sitta och skriva idag. Men satan i gatan vad det gör ont hör ni! Flera goa punkter utmed skuldrorna och uppe mellan axel och nacke....aj, aj, aj! Men ont ska med ont fördrivas - det vet ju alla ;P?!

Promenerat till och från jobbet i det lite konstiga vädret. Kallt fast liksom klibbigt. Känner sig räsch som en nyponros efter det...eller inte.  Tog turen förbi mor och far där min lilla älskelse var, passade på att snacka lite skit. Mysigt. Slängde i tvätt när jag kom hem, lade mig sen i badet med Wallander...skönt. Fortsätter snart med Wallander i fåtöljen...lagom onsdag helt enkelt!

Väntar. Och längtar.
En ganska skön känsla dock.
Inte alla förunnat att ha något att vänta på eller längta efter.
Jag är lyckligt lottad.

Kram!!
Johanna

Kommentera här: