Min lilla själ, som du behöver det.


(null)

Hur skönt att landa här, i Alicante…!
Inser nog inte själv hur mycket jag faktiskt behöver komma iväg och göra något annat en stund (hade jag kunnat göra i stugan eller annorstädes, det är inte det som är poängen). 
Det har varit ett tufft år so far, mycket känslor hit och dit, sorg, beslut, väntan, försök att förbättra, diagnoser, roddande och diverse samtal med allt och alla.
Att mitt i allt det också arbeta heltid med ett tämligen krävande jobb där det gäller att ha huvudet på skaft i allt pusslande, ja, det kan kännas lite övermäktigt stundtals.

(null)

Så sedan tresnåret i eftermiddag landade vi i lägenheten, gick och handlade förnödenheter och satt sedan på balkongen ett tag. Tog in liv, ljud, värme. Skålande i cava och öl, spelade lite musik och bara var.
En runda på stan för matintag fick det bli.
Bästa raviolin med spenat på Spiga, ett glas rödtjut och en helflaska bubbelvatten medan svetten åter rann.
Hädiskt varmt onekligen, så nu vid 21 så är det stillasittande helt okej. Till och med lite fläkt här på balkongen.

(null)

(null)

(null)

Det firas något.
Läste på lite och troligen  är det någon slags skördefest men också firande av helgonet för de döda sjömännen. Vår gata heter Virgen del soccoro som betyder just de döda sjömännens helgon. 
Mycket ritualer i detta katolska land, som blir som härliga folkfester med musikparad och folk i, för oss, märkliga utstyrslar.

(null)

Konfetti kastas ner från balkonger och gatorna är verkligen fulla med människor som deltar på olika sätt.

(null)

(null)

Hade munskydd på flyget, försöker skydda mig så mycket det går från virus och basselusker som är i omlopp. Vill verkligen inte hamna i något långvarig tråkhistoria som påverkar lungsen.

Hoppas på lugn hemma, utan några oförutsedda händelser. Ber en bön för den som vill lyssna på den, att det ska få vara bra. Fridfullt, som vanligt fast kanske lite bättre.

Ska försöka landa in i att här råder en annan takt, där jag inte kan styra så mycket.
Här råder solsken, hav, promenader och ledighet. 
Min lilla själ, som du behöver det.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: