Med lite musik går det nog.

(null)

Sista kvällen igår blev det burgare på ett hak, då det var det vi var sugna på.
Stannade på en lokal utebar på vägen hem, efter att ha suttit länge och väntat på beställda drinkar som aldrig verkade komma på Roof Top bar. Satt bland lokalbor, bland hundar och ungar, gamla och unga och njöt av skön kväll och rödtjut.

Packade sedan ihop det vi kunde, fixade iordning inför i morse då klockan ringde 04:00.
Nästan medvetslös gick jag upp efter fyra h sömn, gjorde mig iordning, drack kaffe och så gjorde vi det sista med sopor, lakan och varmvatten innan taxin kom klockan fem.

(null)

Bra, tyst musik hjälper mig att vakna lite vänligare till sinnet. Underlättar också när båda vet exakt vad en ska göra, och så gör en det bara. Voilà! 
Flygturen gick utan krångel, och väl landade så ser vi: underbara septembervädret!!! Så underbart ljuvligt!
Snälla pappa hämtade oss, och körde oss hem, så jäkla skönt också.

(null)

Packade upp, lade in en tvätt och stack sedan till Maxi med maken. 
Efter matinköp stack han och vännen Göran ut på en liten tur, och jag tog en kaffe här på balkongen! Ett sådant där halleluja-moment verkligen, när en tror att det ska vara kallt och höstlikt men så möts en av ljuvaste ljuva!

(null)

Tog en mils promenad (lite längre än jag tänkt men är liksom uppe i lite rejäla promenadlängder efter denna vecka), stannade till en stund hos mamma och pappa för att kolla läget. 

Lagt i tvätt nummer två, plockat ut en diskad diskmaskin och ska sedan lägga i två par ytterst dammiga promenadskor för sista tvätten idag.
Det blir falukorv och makaroner ikväll, med vaxbönor och rårivna morötter -önskvärd mat av maken och lättlagat och skönt.

Sedan blir det nog inga mer sysslor idag, får ju värma upp lite efter en vecka utan annat att göra än att fixa vår egen frukost, gå ut och gå och sedan bara njuta av sol, bad och bok!

En synnerligen ljuvlig vecka är till ända, och jag känner mig så nöjd över det.
Hoppas larmet imorgon bitti inte chockar mig svårt utan att jag kan gå upp och vakna lite vackert även då.

Med lite musik går det nog.

Kram Johanna ❤️

Kommentera här: