Något visst ändå.

(null)

Att ibland bara ta en dag ledigt för att en kan, kan vara den bästa av lyx.
Sov till halv 7, fick kaffe på sängen av käre maken och mornade mig en stund till läsning i DN och smp innan frukost.
Tog sedan en promenad på 6 km och var hemma före nio. Så lyxigt att hinna så mycket så tidigt liksom! Marinerat kyckling, delat majskolvar, gjort sås, blåbärspajer och fixat. Har sedan i lugn och ro burit mat, skålar, bestick och allsköns grejer till sommarens första grillkväll.

(null)

Så himla härlig kväll, med goa människor i sol i vår härliga trädgård. Kul att vi fick till det med gamla vänner när brorsan är här för att fira pappa Boje.
Och det är något visst med grillat ändå.
Och sol. Och härlig vår!

(null)

(null)

Många skratt, minnen och roliga samtal.
Kul att pappa och mamma hängde med oss, då både Per och Ludde hängt i deras vardagsrum otaliga kvällar genom hela barn- och ungdomsåren. Pappa var dessutom lagledare i fotboll för de allihop, så när det begav sig. 

(null)

De här två kom också framåt senare kvällen, och joinade oss. Också väldigt fint förstås!

(null)

Nu är det verkligen dags att släcka.
Imorgon vid nio ska vi infinna oss på körskolan för introduktionskurs, min kära dotter och jag. Det kan ju vara en av de mest meningslösa kurser en går i livet faktiskt.
Nåja. Det är bara att göra.
Blir några timmars vila i skön sol efteråt som belöning, hoppas jag, innan firande för bästa pappan i världen - min!

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: