Just do it!

(null)

Att sitta ute på lunchen är vad en behöver just nu. Det är rörigt med konflikten, det blir avbokningar på operation, och mycket diskussioner. Ledsna patienter och stökiga dagar. Merjobb, framskjutna operationer och svåra beslut.
Jag hoppas innerligt att det leder till något bra, framförallt att arbetsgivaren tar sitt förnuft till fånga och möter Vårdförbundets krav så det blir rimliga arbetsförhållanden för de som jobbar rotation. Eller skift. Det är sannerligen dags att de tar sitt ansvar för att säkra vården, för att ge människorna i vårt land det som behövs - en säker och trygg vård av kompetent personal. 

Det som skrivs idag i media oroar.
Ska arbetsgivaren låta det gå så långt att personalen riskerar att inte få sin semester i sommar för att de inte möter upp och säkrar just detta? För att de vägrar att ge den personal som slitit så länge, lön för mödan på riktigt? Då är det verkligen helt vansinne!
Möt upp, förhandla på riktigt, kom igen nu politiker och regioner!!
Visa att ni vill att vårt land ska ha den bästa sjukvården med den bästa personalen som känner att de uppskattas på sitt jobb och gör sitt bästa för patienterna. Just do it!

(null)

Imorgon ska jag ha semester.
Vila mitt huvud från röran, och förbereda för kvällstrevligheter i min takt. Blir säkert lite chill på balkongen när maten, dukning, förberedelser för nattgäster och allt kånkande ner i trädgården är klart.

I helgen ska vi också fira min älskade pappa som fyller 85 år. Då blir det middag på restaurang Galai och tårta hår hemma efteråt. 
Tills dessa festligheter startar har också både brorsan och min bästaste unge kommit hem.
Ni hör ju, vilken helg!

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: