Jag känner mig rik!


(null)

Tänk att jag fick lyckan att bära ett barn under mitt bröst. 
Den lyckan och den kärleken var så stark och så självklar så fort det stod klart att där fanns en början till ett litet liv. Mitt barn!
Det är speciellt, och det är en ynnest att ha fått uppleva det, och att få ha just henne i mitt liv. Älskade Frida-Hedvig!
 
(null)

Att jag mötte pappan till min dotter gjorde att jag fick förmånen att få två bonussöner i mitt liv. Tjugosju år gammal var jag, och gossarna Dante och Dennis var 3 och 6 år gamla första gången jag träffade dem.
Så fint att få ha de i mitt liv, få lära känna och följa dem och se hur de blivit sina egna bästa jag.
Det är inte självklart, tänker jag, att få tillträde till bonusbarns liv och jag är verkligen så tacksam för att jag har fått det. En sådan ynnest!

När Dante var fjorton och Dennis sjutton, och Frida åtta, gick deras pappa och jag skilda vägar. Ett oerhört svårt beslut med tanke på många saker men främst för rädslan att förlora kontakten med de barn jag haft i mitt liv, så nära. Det coolaste med den resan var att deras mamma och jag blev goda vänner. Också det alldeles underbart, hur livets vägar ringlar sig.

Min kära unge och jag levde själva några år, i vår egen lägenhet. Jag slickade mina sår, läkte ihop och omdirigerade mitt liv liksom.

När jag minst anade det, så tog vägen en annan riktning. På en träbänk i Strömbergshyttan växte en kärlek fram till en människa som hade ett stort hjärta, med ett underbart smittande skratt som fick mitt hjärta att slå lite fortare. 
Och så kom det in två tjejer i mitt liv, två bonusdöttrar som då var snart sju och elva. Felicia, lillbonus, och så Fanny. 
Också det så häftigt, att få vara en del av ytterligare barns liv, som inte legat i min mage men som blvit så viktiga i mitt liv. Som jag också får följa, och får kalla mina bonusar. 
Jag känner mig rik!
Tack alla barn för att ni vill ha mig i ert liv, att jag får vara mamma och bonusmamma. 
Det är stort.

(null)

Och utan min egen älskade mamma skulle jag inte fått uppleva någonting.
Så tack till dig bästa mamma!
Jag skulle välja sig varje dag i mitt liv som mamma, så tacksam för dig.

(null)

Lunch på Korrö idag och fir hemma hos  mamma och pappa. Paj, glass och jordgubbar. 
En fin dag!

(null)

(null)

Lite tröttmössor idag dock, efter 60-årskalas igår. Glitter- och paljetter var temat för denna guldälskande dam, så det fick det ju bli. Har aldrig haft paljetter på mig vad jag minns, men det, guldiga skor, glittriga örhängen och kristaller i håret…ska det vara så ska det.
En trevlig fest, med god mat och dryck, i galet härligt väder. Poolparty med dans liksom, hur härligt?!

(null)

Gick hem runt ett i natt, i skön sommarkväll.
Fortfarande är nätterna stökiga, mina lungs tycker det är kul att retas verkar det som fastän jag förbereder fler inhalationer och tänker klokt tycker jag angående när jag kan vädra sovrum och inte. Luftrenaren kör för fullt och dörr’n till sovrummet är stängd. 
Får se om det bättrar sig snart, annars är det nog dags för en cortisonkur tänker jag.

Nu nöjd efter mamma-mys och ett bra träningspass.
Blir inte fler knop idag tror jag, mer än att ögon får träna sina rörelser i läsning. 
Au revoir Agneta, av Hamberg. Så otroligt livsbejakande böcker, de där båda.
Passar idag!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: