Morgonritualen, så väldigt bra.

(null)

Så kul att vara tillbaka på jobbet idag. Skönt att stiga upp, att göra mig i ordning, sminka mig, fixa håret och gå ut i ett ljust kök och höra gladfåglar utanför. 
Göra en kopp kaffe, rosta en skiva levain och hälla upp ett glas vatten. 
Sitta vid köksön tillsammans med maken, läsa smp och dn, småprata litegrann. 
Borsta gaddar, ta mediciner och inhalera, läppstift på och så iväg. Morgonritualen.
Den där vardagliga morgonritualen som så ter sig som det bästa, för att det är dagar då jag är frisk och stark och har siktet inställt på arbete. Att göra nytta för brödfödan och att hjälpa människor därute som behöver det. 
Så väldigt bra, helt enkelt.

(null)

Tog en promenad ner på stan, köpte en liten påskpresent och hämtade låkemedelsrullar till mamma. Gick bort dit, fick en pratstund och kramar. Hon är tuff mitt i allt min älskade mamma. Även pappa är tuff i allt detta, som gjort det till sitt mission att köra mamma fram och tillbaka, varje vardag i flera veckor.
På fredag hoppas vi att behandlingen är det sista som har med dessa jävelceller att göra, för alltid. Så mycket basta!

(null)

Solen sken in på oss idag, också härligt!

Kroppkakor, hackad spetskål och smör- och saltsjudna grönsaker uppätna. 
Två avsnitt av Billions får det bli.
Hade tänkt att påskpynta men det får vänta till i morgon. Då ska det fram, några fina små ägg, lite farmor-målade kycklingar, lite pynt i ett ris. Lite lagom kitsch, det är skoj!

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: