Likt en lejoninna.

(null)

Satt i trädgården, på trätrappan och lyssnade klart på en podd efter promenaden. 
Älskar det här stället, vårt hus och trädgård. 
Så tacksam att få bo här!

(null)

Behövde ladda mig, få ur mig saker.
Motion räckte inte utan det fick bli grötbullebak och en ny sorts småkaka: mandelbollar från sju sorters kakor. Lätta att göra men rätt fina små bakverk.
Sjöng Lundell, Marie Fredriksson, Bo Kaspers och toksjöng till Lina Adolphson Mänska av jord. Den bästa låten att skrika till, få ur sig och också till sig - ut med skit, in med en slags urkraft som vi ibland behöver mer än annars. En grund att stå på.
Kärleken till livet, till familjen och likt en lejoninna skydda de mina. 
Moder Jord, så tacksam för att jag kan få uttrycka mig i köket till bakningen, och vråla så hela söder tystnade…
 
(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

Imorgon kan jag nog våga ha linser igen.
Ögat ser nog helt normalt ut idag efter flitig användning av ögonsalvan jag fick. Så skönt med snabb vändning onekligen.
Sminkat mig idag, och det känns okej så nu är det snart som det ska.

Inväntar min förra kollega och goda vän Sanne och hennes knoddar. Det blir kakfika och snack. Så mysigt! Saknar henne på jobbet, vi har ätit lunch dagligen i åratal och avhandlat mycket på de där stunderna. Dessförinnan jobbade vi på avdelningen ihop, och hon tog över huvudhandlingen när jag fick mitt nuvarande jobb som Operationskoordinator. Eller planerare som det nationellt ska heta…tungan vrickar sig dock av den titeln så op-koordinator är så mycket bättre för en inte så välartikulerad smålänning.

Hoppas på frid i sinnet idag.
Må urkraften finnas där, orubblig och stabil.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: