Kung Bore och lång dag.

(null)

En lång dag börjar nu lida mot sitt slut.
Resan hit, inskrivning av sjuksköterska, kirurgen och av narkos. Genomgång om vad som ska hända, om risker och eftervård.
Mer information imorgon när operationen är klar.

Vi fick bra information, men den kan ju uppfattas olika beroende på förutsättningar och förkunskap. Kanske blev det mer rörigt, kanske blev det mer oro för vad som faktiskt ska hända och vad som ska ske efteråt för någon. En dag i taget, nu en natt före operation. Sedan tar vi det därifrån.

Lite glömd packning ledde till en utflykt till köpcentrum Nova Lund, så nu är hon uppkittad med schampo, inneskor, bananer, mjuka brallor och mobilladdare. 

(null)

Vackert utanför sjukhuset, massor av lampor som lyser upp. Den kallaste kalla dagen har nu krupit upp mot nollan, sedan ska det bli kallt igen. Knas!
En vacker resa i Kung Bore-värld hit idag. Verkligen som en isglittrande saga.

(null)

Nu ligger jag här på mitt rum, efter att ha varit inne i jobbdatorn en stund och kollat till op-programmet och akutlistan, svarat på lite Mail och Messenger. Verkar funka bra så imorgon kan det nog bli lite jobb gjort.

Suttit i matsalen här, pratat livet med min kära far och intagit kvällsmacka och en kopp choklad. Minnen om bostäder, om barndom, jobb, flyttar, resor och fina stunder. 
Känner en sådan tacksamhet över att ha haft turen att bli just mina föräldrars barn. 
Vilken jäkla ynnest!

(null)

Nu hoppas jag på god sömn, är otroligt trött.

Kram och tack alla ni fina människor som skickat fina hälsningar. Ni är GULD!!!

❤️
Johanna 

Kommentera här: