Bara att åka med.

(null)

Igår fick jag vardagsglitter med goa kollegor, hemma hos Stina. Dags för kvartalets vinlotteri som gav bra utdelning till vinnaren: 13 flaskor vin!
Magen full med ost, kex och godsaker bakade med mandelmjöl fick jag halvligga i sängen ett tag innan sömnen kom. Men så värt. Så fint att ses så utanför plikter och stress emellanåt!

(null)

Bästa värdinnan!

(null)

(null)

Lite trött idag, men ändå bättre än igår.
Var som en zombie när jag steg upp. Efter några koppar kaffe gick även jag igång, men oj vad trötthet är märklig.
Som att ett ständigt tänk verkligen drar ner på energin. Även om en jobbar, gör annat av trevligheter och vardagligheter, så finns tankarna hela tiden på min älskade mamma. På behandlingen, resorna, oron över hur det ska bli och så en del fix runtomkring.
Så klart. 
Det är ju så, inget konstigt.
Inser att jag inte är någon stålkvinna.
Det är bara att åka med, unna mig sköna saker och ta ett steg i taget.
Omfamnas av vänlighet, av kramar, sms och hejarop. Har så många fina människor i mitt liv.

Tretton behandlingar gjorda idag.
Tjugo kvar. Det ska gå! Satans skitcancern ska bort, så är det ju!

(null)

Och nu är det fredag.
Middag med bästa Ulle ikväll, på favorithaket.
Brorsan kommer hem. 
Det blir bra. 
Till och med jäkligt bra!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: