Vill så det värker.

(null)

Nio timmars underbar sömn i natt.
Som en behöver det emellanåt. Eller jag i alla fall!
Låg kvar lite, tog en frukost innan gymmet.
Ett skönt pass där, och så en promenad efter det.
Inväntade maken som haft grabbhelg på landetlandet. Deras årliga helg med mat, dryck, prat, å-bad. Allt en människa behöver.

Åkte ut till fina Gårdsby på krokiga sommarvägar, genom backar, krön och bokskog. Allt för att träffa sibiriska katter, hos en uppfödare där som nu har kattungar. Högst allergen har de som små så nu är ett örngott fullt av kattungar typ, och ilagt i min säng för att se om jag kan tåla dessa underbaringar. Så otroligt fina verkligen, några av dem väldigt nyfikna och busiga. Just nu nio veckor, ulliga och gulliga. Som vuxna honkatter väger de ca sex kilo, medan hannarna kan väga upp emot åtta, nio. Coolt tycker jag. 
Men just nu så är de bara små och helt bedårande.
Satt på hallgolvet och busade, klappade och meckade örngottet fullt av katt.
Hoppas så att jag kan sova inatt, att mina lungor inte kommer att reagera.
Lite nervös onekligen då jag är rädd för motsatsen. Men jag behöver få veta. 
Jag vill så det värker, ha en liten kattflicka eller kattpojke i vårt hem.  
Vi får se vad som händer helt enkelt.

(null)

(null)

(null)

Gick förbi Teos blommor på söder efter gymmet idag, där det finns ett skåp med fina buketter till försäljning. Bara att swisha och ta med buketten hem.

(null)

(null)

(null)

Blev en lunch med vännen Göran efter kattkoll.
I strandbjörket med sitt sommarkafé som alltid är mysigt att sitta vid. Käkade en god våffla med cesarkyckling, och god glasskula till efterrätt. 

(null)

Intagit ett par mackor och en kopp te framför Outer Range.
Slappar söndagkväll.

Det är bra det.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: