Olika sidor av samma.

(null)

Igår var det dags för vinlotteri.
Fjorton nuvarande och f.d kollegor samlades hemma hos förra vinnaren, Maria, och åt ost, kex, goda frallor och hembakad äppelpaj. Många skratt, allvar och fina samtal. 
Det är en ynnest med fina kollegor!
Blev ingen vinst denna gång heller men en trevlig kväll oavsett.

(null)

Skulle både tränat och tagit en kaffe efter jobbet men känner mig rätt trött.
Har ont i en axel efter lite för hård träning i förrgår antagligen. Inte mycket det fina tål utan då får en backa lite. Tar ett pass imorgon och kör så mer mage och rygg tänker jag.
Ska ta en promenad om en stund, kanske, efter Blom- och tvättfix, disk, avtorkning, vikande av tvätt och fylla-på-papper-fix.
Och en eftermiddagskaffe.
Eller så tar jag en dag off. 

Om några timmar ska jag möta min kära gamla doja Ulle på Galai, käka gott och dricka gott. Prata om livets gåtor och ljuga. 
Ser jag sannerligen fram emot.
Tror det fyller på efter veckan.

(null)

Tänkte på mig själv efter jobbet här hemma…helt snurrig och så oorganisatorisk som en kan vara. Med kaffet i handen gick jag hit och dit, hämtade, lämnade och gick tillbaka medan jag ställde kaffekoppen på nya ställen och fick gå tillbaka för att hämta den…så höll det på. Nästa grej var mitt vattenglas, på tvättmaskinen, i sovrummet. Skulle till köket och glömde vattenglaset så gick tillbaka.
Det är en del av mitt sanna jag, som jag mer var som liten och som tonåring.

Med huvudet i det blå med en bror som höll reda på mig, på vilka tider det var övningar och repetitioner med sångpedagog och vilka tider och vart det skulle bli konserter. En ganska förvirrad unge som lyssnade föga om jag inte tyckte det var kul att lyssna.
Lite som jag nu, fastän jag är både organisatorisk, punktlig och effektiv när jag jobbar med det jag gillar. Och det gör jag.
Men andra saker hemma kan då bli lite vimsiga.
Och min förmåga att lyssna kan variera, beroende på intresse.
Nya situationer kan min hjärna vara på tusen ställen samtidigt och jag te mig som att jag inte är närvarande.

Gillar planering, att ha koll och styra upp. Gillar att vara i tid, eller tidigare än en måste.
För att samla ihop den del av mig som liksom haft svårt för organisering i somliga fall. Som att jag överkompenserar.

Spännande ändå, och fnissigt när jag tänker på hur jag måste se ut ibland där jag går fram och tillbaka, lite plock här och där, för att gå tillbaka med något, ditåt med annat och så något i fickan som jag ämnar ta om en stund.

Som på jobbet har många bollar i luften och koll, planerar och genomför. Lite som att planera fester, vårt bröllop när jag planerade det mesta in i detalj. Otroligt tillfredsställande och roligt.

Lite olika sidor av samma.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Känner igen mig exakt i din beskrivning 😄// Sofia R

Svar: 🩷
Johanna Roth

Kommentera här: