Kan knappast bli bättre.

(null)

Sovmorgon.
Semesterdag och Stockholm stod på schemat. 
Stannade vid Värnamorondellen typ för en andrakaffe, sen vid Brahehus för en kort bensträckare och så en räksallad som lunch i Stavsjö. Kvart i två var jag framme hos brorsan och tredjekaffet.
Och ett glas rödtjut och häng i hans soffa ett par timmar innan vi begav oss.
Målet med helgen var Jazz- och bluesfestival på Skeppsholmen. 

(null)

Ellas kapell inledde.
Och gladjazzgubbar som också hade spelat första gången festivalen hölls, 1980. 
Flera riktigt sköna konserter, som Sunnan. För mig ett nytt band, lite flummigt och otroligt snyggt sound som dagen till ära hade skivsläpp. Inte helt olikt Mumford & sons i tonen.

(null)

Tommy Körberg - en legend för bövelen.
Så härligt att hans röst återhämtat sig efter att han var svårt sjuk. Han är lika stor sångare som entertainer som ståuppkomiker faktiskt, en riktigt vass och rolig tunga har han!

(null)

Amanda Ginsburg, även hon en riktigt bra sångerska med duktiga musiker och härliga mellansnack. Självdistans och roligt.
(null)

Regnet var rätt ihärdigt ett par timmar men till slut blev det uppehåll och dubbla regnbågar - kvällen till ära då festivalen återuppstod efter många års uppehåll. 
Lite småkyligt blev det ändå.
Lite rå kväll men härlig.
Flera timmars livemusik…kan knappast bli bättre?!

(null)

Min käre bror älskar inte precis att vara med på bild, men han är snäll som ställde upp….!

En fin eftermiddag och kväll.
Resan upp gick bra.
Hade ångest igår och i morse, vilket jag nästan alltid har om jag själv eller någon annan ska resa iväg. Det är väl den där döden som alltid måste sticka fingret i sidan och påminna om sin närvaro. Fräck som få!
Väl när resan är igång släpper känslan och lugnet kommer, gillar ju bilkörningen. Att vara på väg. Tre poddar och så P1, och en stund Beyonce underhöll mig. 

Nu hoppas jag på goda nätter här, utan påverkan från lilla papegoj-fjunet Edith.

Kram och godnatt ❤️
/Joey

Kommentera här: