Med hjärtat och kunskapen på rätta stället.

(null)

Så otroligt underbart det är med solen, våren, den begynnande värmen. 
Det väcker alla celler till liv, även om jag påverkas och får vara uppe halva nätterna på grund av klenlungs så är det liksom härligt ute. Värt det ändå. Nu vet jag, att nu sa det pang och jag får preppa ännu lite mer nu inför nätterna, så är det.

Tog en promenad efter jobbet, efter jordinköp. Lyckades välta ner vår fina monstera på golvet igår så det fick bli omplantering idag.
Och så promenad då. Med USA-podden i öronen och bara en tröja ovanpå linnet. Helt gudomligt faktiskt! 

(null)

Jag hoppas nu att arbetsgivaren verkligen tar sitt förnuft till fånga, och funderar ut hur de bäst ska möta Vårdförbundet och dess medlemmar i detta. Jag hoppas att stridsyxan är tillräckligt hotfull för att de ska fatta nu, äntligen. Efter att ha varit med i förändringen till det sämre år från år, så känns det verkligen som att det är nu eller aldrig. För att ta tillbaka den fantastiska sjukvård som vi hade, och för att locka tillbaka kompetenta sjuksköterskor med hjärtat och kunskapen på rätta stället.

(null)

Efter pyttipanna och genomgång av dagen, disk och plock så blir det nu Stockholm Bloodbath.
Kanske måste jag titta med ett öga emellanåt, den är såklart rå så det förslår.


Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: