En lugn söndag.

(null)

 Sov som en stock från tidig fredagkväll, så vaknade 06. Låg kvar länge, åt frukost sent och bara njöt av morgonens stillhet.
En fika på stan med mor och far blev det, i vacker höstdag utomhus på stamhaket.  Så underbart med ljummen höstdag ändå!

(null)

Tog en promenad, pratade med vännen vars liv just nu är likt en undandragen matta. Där hopp fanns, jobb påbörjats och normalisering var på gång efter en lång period av kamp, behandling och oro. Nu ska helvetet gås igenom igen. Oron på något sätt tas om hand, och samtidigt ska livet fortgå på något sätt. 
Det går inte att beskriva. Blir arg och ledsen, tycker att det borde få vara nog, att det borde vara över. 
Livet. Så vackert och ibland så fruktansvärt skört och fult. 
Stjärnor, moder Jord….vaka och ge styrka. Jag ber er.

(null)

Mitt i allt ses vi med vänner på galej, på restaurangen Galai. Fick det som bröllopspresent av lite fler men det var vi som kunde nu. Trevlig kväll, med god mat och dryck, prat och skratt. Jag prövade en whiskey sour för första gången, och tyckte den var god! Fräsch och syrlig.

Tidig kväll ändå.
Känns som att min kropp behöver så lång tid att läka ut en vanlig förkylning. Är rätt trött, behöver mycket sömn.
Två veckor nu, men känner mig fortfarande infekterad i både bihålor och lungs, men ändå pigg i kroppen. Det tar nog ett par veckor till innan jag är helt hundra.

Nu kaffe och rostad macka innan ett styrkepass på gymmet. Och en efterföljande promenad i begynnande höstväder.
En lugn söndag är tanken!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: