Du är förlåten.

(null)

Den är i annalkande, den där årstiden. Den som jag gillar när luften är hög och löven i starka färger, som en skön palett av glatt. 
Men det andra som kommer med den är inte något som eggar mig alls. Det mörka, det regniga, det ruskiga. 
Än så länge ser jag skiftningarna och också mörkret som smyger sig på. Än så länge är den förlåten, den annalkande hösten. 
Än så länge är det ljust när jag går till jobbet. Då intas ljuset en stund, och även på eftermiddagen. På kvällen är det mer som om någon drar ner rullgardinen vid åtta.
Men det är okej. Du är förlåten just nu.
Till och med helt okej.

(null)

Utanför jobbet blommar det så vackert.
Som en hälsning till den som kommer och går.
Jag hälsar tyst tillbaka och älskar dem, de färgstarka gladblommorna.

(null)

Passade på att gå när det infann sig ett lugn i eftermiddag efter hektiska dagar. 
Sitter i gungstolen och lyssnar på Etta James. Ska kanske blunda en liten stund.
Sömnen ligger efter och killet i bröstkorgen tröttnar. En liten stunds delete innan on-knappen sätts igång igen.

(null)

Ska laga middag till mig och maken, och ta vara på kvällen. Imorgon åker han iväg för några dagar igen!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: