Ta in och vara tacksam.

(null)

En annorlunda dag även idag.
Följde med mamma på läkarbesök på förmiddagen, för att också få höra informationen som gavs. Veta planen. 
När jag kom hem från jobb hade jag en fin bukett från ett blomsterbud att öppna. Min söta mamma hade skickat budet, som tack för stöd idag. Hur söt?! Blev så glad och rörd. 

Tänker att det ju är så väldigt självklart att hjälpa både henne och pappa om det behövs. De som alltid funnits där och alltid ställt upp, oavsett vad det gällt. Är så otroligt tacksam för att vi haft och har världens bästa föräldrar. Vi pratar ofta om det, brorsan och jag. Att de verkligen varit fantastiska genom våra liv. En sådan ynnest!

(null)

Hängt upp tapetförslag för framtida fix när vi ska slå ihop två rum till ett enligt ursprunget.
Måste känna in lite, marinera det lite.

(null)

(null)

Finns så mycket fint att välja på och jag gillar alla jag plockat fram men har några favoriter redan. Vi får se vart det landar!

(null)

Torskrygg och potatisstomp till middag. 
Tända ljus, prat om dagen, om resan vi bokat. Tips på boende som vi ska boka. 

Och så andra sidan…
Haft dådet i Bryssel i huvudet idag. Messat med vännen Maggan vars son bor där och där hon nu är och hälsar på. Allt väl med dem, men så fruktansvärt alltihop. En sådan ondska det finns på så många håll i denna mörka tid.  
Vidrigt verkligen. Och så oerhört sorgligt för alla dem som drabbas som finns runt dessa människor som dödades. Familj, vänner. Så många som just nu genomlever ett helvete. 
Inte bara i Bryssel utan på många platser runt om i vår vackra värld.

Mitt i allt gäller det att leva här och nu.
Att ta vara på det som finns och bjuds på vägen. Att ta in och vara tacksam för det en har. 

Som att vara mätt och go, och att sitta här under filten i vårt hem. 
Det är bra!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: