Som en underbar dröm!


(null)

Är så varm, så tacksam och fylld av kärlek så att det nästan är svårt att ta in.
Så mycket kärlek ifrån alla, som bjöd på sig, hjälpte till, höll tal, sjöng eller höll ordning och som gav järnet oavsett.
Vigseln blev den bästa jag kunde tänka mig. Allt från att solrosorna verkligen gjorde sig i vår vackra Domkyrka och lyste upp lite extra, till att prästerna utgjorde en fantastiskt bra kombo. Det blev högtidligt och vackert, varmt och humoristiskt - allt som i en underbar dröm.

Kändes fint att gå in i kyrkan med min älskade pappa. Så rätt att tillsammans gå in till Idenstams Birkalåten, en pampigt snygg historia. Möttes där av min då blivande make, så när som på en kvart eller så, 
En vigsel full av musik, där min älskade unge och brorsan min framförde mina och våra favoriter i sammanhanget. För kärlekens skull, The day that just begun och What a wonderful world. En av prästerna framförde en sång till piano och sommarpsalmer sjöngs av alla. 
 
(null)

(null)

(null)

(null)

Varm av ljuvlig sång, av vigselakten och av skratt som vigseltalet framkallade, gick vi ut till en fantastiskt fin nyskapad musik av Anders Rydholm. Som en pampig musikal som övergick i bästa familjefestlåten I gotta feeling. En sådan härlig grej! En sådan upptakt till fortsatta festligheter!

(null)

Att komma ut från kyrkan och se alla gäster var nästan överväldigande. Så vackert klädda, i ljuvaste sommarfärgerna strålade de i kapp med solen och dagen. Vilket mottagande!

(null)

Älskade maken min.
Höll ett litet tal till honom om att han förbehållslöst delar med sig av livets goda, och är min stadiga klippa. Han är min människa verkligen, som jag kan vara hela jag med och som gör livet lätt.

(null)

Efter tack och kram utanför kyrkan skulle vi åka öppen Corvette, allt enligt plan.
När vi rundar hörnet tänker jag "och var f-n är den blå bilen? Har chauffören parkerat fel?" Blir manad att gå lite längre fram och ser då vad det står på den gula drömbilen…"morgongåva" och med de Mr&Mrs-märkena vi skulle ha på den blå…
Alltså, va??? Min drömbil och drömfärg, sedan den släpptes på marknaden. Alltför svår att hitta enligt mannen, faktiskt omöjligt. Kanske till hösten annars eller annan färg. Vilken lögnare en är gift med! Och vilken sjukt generös man!! Golvad och otroligt lycklig för denna gula sol!!! Jisses!! Fick köra den från kyrkan och fick då storyn om allt ljug:-)
Väldigt nöjd med detta, anlände vi till stadshotellet och alla vänner. 

En sådan dag, en sådan kväll, en sådan natt!!  Så mycket kärlek, så mycket dans, skratt och tårar!
Halv fyra slocknade jag och kvart i sju i morse vaknade jag. Full rulle idag med hämtning av blommor, överblivna tårtor, ljudanläggning. Kaffe med vänner. Städning av bil som ska lämnas, hämtning av mat och fix med alla bilder.
Nu är jag trött.
Trött och oändligt tacksam.

Och vet ni?
Jag är nu gift med världens bästa Dahlberg!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: