Värt det.

(null)

Dimmiga dagar.
Lite tung luft för taskiga luftrör, även om dimman är snygg. Trolsk. 

Vaknade som vanligt tidigt, gick upp för att göra mig en kopp kaffe. Lade mig igen, läste och sippade på mitt kaffe. Slumrade igen. En lite trött människa här idag.
Värt det dock, efter trevlig gårdag med härliga vänner och utebrus, musik och spontandans mellan borden.

(null)

Gick till gymmet när jag läst ett tag.
Tänkte köra både kondition och styrka men kroppen kändes som kola i steget så det blev enbart styrka. 
En tämligen slö dag således, med timmar av läsning i ny bok, Du, jag och alla andra av Fionnula Kearney. En bok om ett långt äktenskap som kraschar på grund av upprepad otrohet, och om hur en tar sig vidare efter det. Ånger, lögner och svek. Och stark vänskap. Låter som en toppenbok ju, men den är faktiskt riktigt bra. Den berör och får en att reflektera. 

(null)

Varit hos goda vännerna Ulle och Håkan i eftermiddag. Fick våfflor, sylt och grädde, som jag drömt om…så sjukt gott!
Fina samtal om nu och då, resorna vi gjort i livet och vad det gjort med oss, om föräldrar, barn, jobb. Livet. I smått och stort. Denna värme med människor en känner väl…så värdefullt.

Nu, efter pasta med lök, tonfisk, chili, parmesan och oliver , så blir det En pilgrims död på SVT play. Och ytterligare en stunds läsning.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: