Rätt som det är, då…!

(null)

Skönt att somna, och vakna bredvid min käre sambo igen. Sovit gott, båda två. Låg kvar i sängen ett tag, hämtade varsin kaffe och låg kvar en stund till. 
Så skönt!

(null)

Träffade mamma och pappa vid Askelyckan, och hade en mysig stund där. Fått tips om deras franska våfflor, så idag delade mor och jag på det. Väldigt spröd och god! 

Gick in och fluktade kläder på Blanc the hub där mamma hittade supersnygga kläder, perfekt till vårt bröllop! Snygga kornblå, vida brallor och en storblommig skjorta i svart, kornblått och benvitt. Hon var så fin i det, min vackra mamma!
Fanns mycket fint i butiken, men det blev inget för mig idag. Shoppade loss för ett par veckor sedan, så det får bara lite nu.

(null)

Suttit en stund vid pianot även idag.
Mest spelat. Nynnat lite. Rösten är svårflirtad onekligen. Sedan 2018 är den förändrad. Helt väck länge, sedan oregerlig till att bli hyfsad efter 2 år. Nu är den ofta okej, men ganska ofta är den belagd på stämbanden, svårreglerad och i behov av lång sångstund innan det lossnar. Det är ledsamt. Men jag kämpar på! Ska på koll nästa torsdag, för att se så det inte är nya polyper som stökar i bihålorna. Kanske är det bara oträning, kanske behöver jag sjunga ännu mer för att det ska släppa. Blir som en psykologisk spärr också, en blir rädd för att sjunga när kontrollen inte finns. Tonen dröjer. Känslan blir svårfångad. 
Men jag tänker att rätt som det är, då…!

(null)

Fick ett halsband, med en ametist. För styrka, mod och minskad oro. Borde vara bra ju?!

Lite läsning nu, innan middagsfix med hasselbackspotatis, kalv och rödvinssås. Och möjligen ett glas rödtjut till det!
Det är lördag, mannen är hemma och det är så skönt, så skönt!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: