Påminner om glädjen i det.

(null)

En annan dag idag.
Mer balans, mer hopp. 
Vaknade med en annan känsla i kroppen. Inte lika skör. 

Hunnit med lite sidoprojekt på jobbet, ändrat i informationsbroschyrer, haft telefoninskrivningar, beställt ny läkemedelsmall i journalsystemet för att underlätta för läkarna och säkerställa att det blir rätt. Kul att få växla uppgifter, skönt att ha en hanterbar akutlista. 
Fick hoppfulla besked idag, i alla fall känns det så. Tror att det blir lättare att rekrytera och behålla personal, för dem som verkligen gillar renodlad ortopedi. Ortopedi är fantastiskt kul ju!

(null)

En av mina bästa påskpynt. Fått den av en gammal granne till mig, som bodde i samma hus som jag efter min skilsmässa. Då när jag bodde i gamla, sköna kvarter med ologiska, icke Rut-mönstrade gator som jag skrev om häromdagen. Då när jag gjorde ytterligare en frigörelse i livet. 
Påskljusstaken påminner om glädjen i det, i att hitta den nya känslan. Ta de nya stegen.

(null)

Det var oerhört skönt att träna idag. Att svettas. Pratade med mina kära föräldrar efteråt, tog en dusch och tokdansade sen i köket….tack liv för den frigörelsen som liksom är i dansen. I musiken. Känslor som skakas ut, skakas om. Gör gott.

Och imorgon kommer han hem, min man! Min blivande make! Som jag längtar!

Kram ❤️ Johanna



Kommentera här: