Som i en oljemålning.

(null)

Så här nära var vi när det blåstes av, i dubbel bemärkelse. Ingen helikoptertur på grund av "too windy". Väntade ett tag och bokade om men även den turen ställdes in.
Ny tur bokad strax efter åtta imorgon bitti, så nu håller vi tummarna att det kan bli av!
Det är ju så klart tacksamt att piloterna verkligen är seriösa och avbokar om vädret är olämpligt, men det vore onekligen en besvikelse om det inte kan genomföras imorgon.

(null)

(null)

Vi tog en kaffe på en chokladfabrik och åkte sedan upp till en av många utsiktsvyer, Mather point.  Grand Canyon är bombastiskt och andaktsfullt på samma gång. Som att stå mitt i en oljemålning av gigantiska mått. 

(null)

Det går inte att återge såhär, men en känsla kanske en får ändå. Av mäktiga, vackra moder jord.

(null)

(null)

En varm, ljuvlig dag. Runt 27 och lite blåsigt, mitt favoritväder typ!

(null)

(null)

(null)

(null)

Igår kväll var vi vid Hopi Point och såg solnedgången över Canyon. Också magiskt och overkligt. Varmt och ljuvligt. Häpnadsväckande.

(null)

(null)

(null)

Han var tvungen att gå ut här, såklart, och jag fick typ svindel. Tog några kort och vände mig om då jag faktiskt fick lite panik. 
Flera familjer hade små barn med sig här, där det inte fanns ett enda räcke utan folk satt där med benen mot stupet. Hu!
Jag höll mig på behörigt avstånd från att ramla ner men njöt av vyn. 

(null)

(null)

Överallt där vi varit på turistställen står olika religiösa grupper för att sprida ordet om den sanning de tycker sig besitta. Tänkte på det när jag läste DN i morse, om att en stad i Nevada drabbats av miljontals gräshoppor (eller vårtbitare rättare). I bibeln finns en berättelse om att gud sänder gräshoppor över Egypten som straff. Jag tänker mer att det absolut är människans påverkan på jorden som gör att det händer sådana saker men guds straff…nej det tror jag inte på. Funderar också på alla dessa sekter, religioner och sammanhang som i årtusenden hävdat att vi lever i den sista tiden och att det enda som kan rädda människan är just DEN tron. Som ska vara den enda sanningen. Den enda vägen. 
Det är väl inte särskilt trovärdigt efter som samma mantra gällt sedan jesus ska ha gått på jorden, ändå har det inte hänt än…? 
Var och en blir salig på sin egen tro, det tror jag på. Men tanken av något som säger sig vara den enda vägen, det är för mig att vara i ett sektliknande sammanhang. Hur tänker ni? 

Nåväl. Gräshoppor är sjukt äckliga i mängd. Tänk er att öppna dörren ut och det kryllar utanför!! Shit så vidrigt, oavsett vad som förorsakat det hela.

Nu blir det lite vin på rummet, några chips, en dusch och sedan lite käk på Yavapai lodge’s restaurang. 

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: