Alltså….wow!!!

(null)

Alltså…WOW!!! 
Idag blev det av, flygturen med helikoptern! Vi trodde det knappt för vi upplevde det blåsigt i morse men antar att det beror på en massa saker med vinden som avgör sitt icke eller att det blir. 

(null)

Här står vi och väntar, groundcrew-snubben och jag, och jag är spänd av förväntan och sedan toklycklig! Fick bästa platsen, bredvid piloten, så jag såg som en gud!
Jävlar i havet så mäktigt att flyga helikopter, men framförallt att göra det här. I den mäktigaste platsen, Grand Canyon…!
Är lycklig som ett barn och rörd, tacksam och ödmjuk att ha fått möjligheten.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det går som vanligt inte att förmedla rätt med kameran men hoppas ni får en känsla av…WOW. Vilken skapelse av moder natur alltså.

(null)

Efter denna upplevelse var jag lätt extatisk och speedad en stund, när färden gick vidare mot Sedona på en fantastisk sidoväg som heter 89A. Ganska kurvig, à la Yosemite, med ett stort plus: räcken mot stupen! Det är skönt både som förare och passagerare skulle jag säga. En otrolig utsikt igen, vackra vyer utmed hela resan. Kalifornien, Nevada och Arizona känns som staternas stater vad gäller juste vyer!

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi är nu här, i Sedona och Sky ranch lodge. Vyn här är också ren magi, och stället väldigt fint. Varit nere i den terrakottafärgade staden (liknar bergen) och käkat god lunch, soppa och Fish taco. Som vanligt lite slapp på eftermiddagen innan kvällsaktiviteter. Vi ska dricka en drink på hotellet, och sedan ta en buss ner till staden och käka på cowboy club. En rekommendation av hotellpersonalen.
Patrik tycker att vi ska pröva rattlesnake. Känner mig lite skeptisk men jag har inte sagt nej.

(null)

(null)

Imorgon bitti, klockan 06 här och kl 14 hemma) glider vi mot Phoenix för ett första flyg mot SAN Fransisco. Resan är slut på onsdag kväll då tanken är att vi då åter ska vara i vårt hus hemma.

Det har varit otroliga veckor, där vi sett och upplevt så mycket. Allt har varit härligt, och på så många olika sätt. Är lite gråtmild och försöker ta in allt, sista månaden med allt som hänt. Möhippor, bröllop och så nu denna overkliga resa som jag alltid kommer att bära med mig. Så jäkla grymt att få se så mycket, samla på sig intryck och erfarenheter och tacksamt inse att jag har det så otroligt bra!
Herregud vilken make liksom!

Och hemma står den här och väntar!
(null)

Det är inte utan att jag längtar efter den lilla gula solen, min gula lilla bil!! 

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: