Livet, ni vet

(null)

Så otroligt trött idag, som en varm filt över huvudet och hjärnan. 
Som att det varit lite mycket besked att hantera ett tag. Å ena sidan en tid av oro, tyngd och många tankar på om. Och så lättnad. En otrolig lättnad.
Sedan besked om nästa sak, som rör nästa människa nära mig. Den där oron, de där tankarna om, ifall, om inte. Gnagandet innan riktiga besked, om planering framåt. 
Livet, ni vet.

(null)

Har verkligen haft ett så ljuvligt år till stor del, som en dröm de åtta första månaderna av 2023.
Med planering av bröllop, två möhippor som rörde mig djupt. Känslan av att ha så många fina vänner som gjorde mina dagar helt underbara. 
Och denna livets dag, vårt bröllop som var som en saga. Så väldigt, väldigt härligt att få planera och vara med om. Älskar att vara fru till min kära man. Det känns speciellt och fint att faktiskt vara gifta. Stort.
Vår resa efter bröllopet var också helt magisk. Verkligen coolt att få åka runt och se så mycket av en väldigt najs del av usa! 

(null)

Finns så mycket att vara tacksam över, att vårda ömt.
Livet pågår och plågar oss även om livet i stort är bra. Upp och ner, fram och tillbaka - det är väl liksom livet.

(null)

(null)

Just idag gick jag en liten sväng efter jobbet.
Med egna tankar, i skön luft.
Har plockat upp några väl valda tomtar, slagit några slag på biljardbordet. Får inte in tekniken med kön men ska öva. Det är ett kul sätt att hänga på, ser fram emot umgänge i vårt nya rum.

Har suttit under min gula filt, tittat i kapp julkalendern och ser nu på ett Guilded age.
Skönt och lugnt.
Som balsam för min själ idag.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: