Ett av de bättre sätten.


(null)

Det var skönt att få gå vid lunch idag,
Körde direkt för lite ärenden, filtinköp till nya rummet. Salongen, som han kallar det käre maken. Önskar mig kuddar i julklapp och jag tror att det kanske infrias med tanke på paketen som redan nu är under granen.
Åkte hem till mamma och pappa, tog en kaffe och pratade lite.

Fixat lite av varje. Gjort dessert till julafton och till mammas födelsedag, dammsugit, fixat upp sängen till brorsan, tvättat, tömt diskmaskin, tränat på att hålla biljardkösatan på rätt sätt ( det är INTE lätt, kränger min arm på ett obegripligt och icke önskvärt sätt så bolljäkeln lyder kass). Vi har fixat mat, tagit ett glas vin och landat så här två dagar före julafton..

Imorgon blir det lite mer matfix, dukning och väntan på att älskade ungen och brorsan ska komma hem. 
Har bingolotter till uppesittarkvällen så det är planen för kvällen. Kanske lite biljardspel mellan bingot, så jag kanske tycker att programmet i sig är lite drygt. Men ändå najs att hänga ihop, spela och ha det trevligt.

(null)

Har sjungit också, en lång stund. Det är ett av de bästa sätten att bli av med spänningar, få ur sig det som behöver komma ut. När rösten vill som jag vill så händer något inuti. Det är trösterikt, och värmande för själen. 
Just nu ett av de bättre sätten att gå i terapi.

Kramar ❤️ Johanna 

Kommentera här: