Ett stycke kultur och vackert vårväder.


(null)

Det blev en redig söndagsmiddag idag.
Långkok igår, mer kok idag, för finaste älgen från årydskogen. Vitlök, lök, trattisar, viltfond, rödtjut, soja, svart vinbärsgelé och lingon…en bra kombo till mört kött med pressad potatis och haricot verts. Faktiskt riktigt gott!

(null)

Kul att bjuda föräldrarna på middag, och blev även själv firad för min kommande födelsedag. Lagom fir! Fick en liten söt gul orkidé, ett fantastiskt halsband och en flaska bra rödtjut. De kan de! Så bra smak!

(null)

Satte oss på balkongen en stund efter bildvisning från Patriks Afrikaresa. Mysigt att kunna njuta av ett stycke kultur och vackert vårväder, mätta och plätta.

(null)

Har kanske inte berättat, men oj vad min kropp känns mycket bättre efter senaste besöket i Halmstad! Går ledigare och mindre stelt, och har framför allt inte ont…DET ÄR SÅ SKÖNT! 

Sista dosen av cortisonkur idag, känner mig lite seglungad idag. Vi får väl se hur det går. Har jag otur får det bli fyra veckor i nedtrappning, 4 tabletter dagligen första veckan, sedan 3, sedan 2…ja ni fattar. Tycker de kan ge sig nu. Det är übertråkigt när de strejkar utöver mitt vanliga liksom.

Nåja. 
Solen skiner. Dagen har varit härlig, jag är tacksam för så mycket i mitt liv!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: