En fin gårdag. Och en del problematiserande.

(null)

Så rörd och glad över alla som hörde av sig igår. På telefon, Facebook, Messenger och sms och IRL. Det är fint och värmer hjärtat! 
Blivande maken var absolut först att gratulera, när han var vaken 03 när jag själv var uppe. Det blev ett grattis, och inte en dundrande sång - så bra så!

(null)

Gick hem lite tidigare, tog en kaffe på balkongen i solen innan dusch och fix.
Restaurang SKAI hägrade, och enligt information var det för oss två. I vanlig ordning hade han hittat på lite bakom min rygg så väl där kom vännerna Fredrik och Suzanne och mötte upp. Så himla trevligt!
Så god mat, smårätter där de alla är en upplevelse i sig. Så gott!

(null)

En så klar och fin kväll gjorde att vyn var tjusig, när en står ute på takterasser. 
Blåsigt var det så en nästan blåste av cykeln på väg dit dock. 

(null)

Den 29/4 Kl 12 kommer det vara ett demonstrationståg mot nya sjukhuset i stan.  Ni som följt mig ett tag vet vart jag står i frågan. 
Jag tycker saker görs i helt fel ordning. 
Om personalpolitiken varit en annan som gjort att det fanns gott om sjuksköterskor så hade jag kanske tänkt annorlunda. 
Om det fanns stående personal som gjort att alla vårdplatser på sjukhusen skulle kunna öppnas - då hade jag kanske funderat en gång till
Eller om primärvården var väl fungerande överallt, utan hyrpersonal, så att det skulle finnas en rimlig chans att ställa om till nära vård. Kanske då.
Eller om det inte visat sig att regionen måste låna långt över sina tillgångar och inkräkta på våra blivande pensioner och kommande generationers skuldbörda. Ja, kanske då.
Om någon, på riktigt, skulle göra en kalkyl med rätt jämförelser om vad det kostar att renovera befintligt mot att bygga nytt. Jo, kanske då. 
Men nu är inget av detta uppfyllt. Långt därifrån. Det är glädjekalkyler och slå sig för bröstet som är viktigare än att försäkra sig om att ha personal som vill arbeta på sjukhuset. Det är så mycket som haltar, som låter för bra för att vara sant. Och tyvärr också som låter för galet men som verkar vara sant.

Det ör för mig, ganska problematiskt.

Solstund och bubbelvatten.
Uppladdning för kvällens vinlotteri.
Ikväll, då vinner jag!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: