Mindre kaosig själv.

(null)

En märklig morgon.
Med olust i bröstet, en oro som tryckte och som liksom inte kom ut. 
Vet inte varför, det var bara att konstatera. 
Som att någon sitter på en vid taskiga lungor, utan att ha taskiga lungor. 
Fick samla ihop mig på jobbet, andas och invänta en annan känsla. 
Och den kom framåt förmiddagen, den där andra känslan. Den ersatte oroligheterna och dagen kunde liksom fortgå enligt planen som inte riktigt finns. 

(null)

De där dagarna finns ju, lite då och då, utan att en riktigt förstår varför eller hur de kommer. 
Bara att vänta in, tills det går över.

Skulle bestämt mig för nya brillor, men lämnade bara tillbaka bågarna. Hade ingen lust att ta beslutet idag. 
Bestämde mig dock för ett pass på gymmet. 
Det var bra! För själen och kroppen.

Och det som jag känner, efter fredagens behandling, är att träningen ger vanlig träningsvärk - inte kroppsvärk. Det är stor skillnad på rejäl träningsvärk och ont i kroppen, och det är en härlig känsla. 
Min kramp i vaderna verkar ha gått tillbaka, kan sträcka ut mig på morgonen utan att vaden krampar ihop. Låt det fortsätta!
Tänk va!

(null)

Tittar på sammandrag från drottning Elizabeths begravning. Onekligen en stor sådan, med otroligt vacker musik. 
Ibland är körmusik trösterikt.

Har renskrivit listor om bröllopsplanering, att-göra-listor, mötet med toastmadame och toastmasters, bröllopsinbjudan med mera. Haft kluddiga listor, så ville ordna upp och sortera det lite kaosiga. Känns bra. Gillar ordning. Blir mindre kaosig själv då.

(null)

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: