Peppisar, tradition och ljuvlig kväll.

(null)

Fredagsledig. 
Lite sovmorgon och besök på Lungmottagningen. En liten skrynkla i doktorns panna då han tycker att jag skulle varit hundra med de medikamenter jag har. För det är många. Men skrynklan slätades ur när jag sa att det inte går att jämföra med hur jag var då, för några år sedan och många år innan dess. Så ett par nätter då och då när jag får sitta uppe, det är en sådan förbättring ändå. Och ibland är det bara så, liksom oförklarligt, att det inte blir hundra. Och tydligen är min astma oförklarligt knepig.
Nåja. Ska pröva en ny inhalator som tillägg så får vi se om det blir lite bättre ändå!

(null)

Åkte hem till min älskade mamma för pepparkaksbak, som dottern anslöt till vid lunch. Kristyr på peppisar är ju en jäkla rolig grej att pilla med, det tycker vi båda. Jag tycker att det är finaste julpyntet, när en hänger upp det i fönstren. Dessutom doftar det gott.

(null)

(null)

En så fin dag, mycket pill, prat, mat, glögg och kaffe med människor som är mig så kära. Vilken tradition det är, som vi gjort varje år sedan jag var 20 år och flyttade hemifrån. Ett uppehållsår vid pandemin blev det dock. 

Efter ett dagsverke åkte Frida och jag hem, satte oss i köket och avhandlade livet. Prat och rödtjut, och framåt kvällen varma mackor. En helt ljuvlig kväll för mammahjärtat.

(null)

(null)

Sovmorgon idag.
Fika på stan med mamma och pappa och sambo. Sushi till lunch, gäller att passa på när dottern är hemma.
Häng i soffan.

Skulle gått ut ikväll men vännerna var sjuka så det blir hockey i soffan istället.
Så kan det gå!

Kram och fin första advent till er.

❤️
Johanna 

Kommentera här: