Längtar efter snöänglar.

(null)

Igår var en ganska slö dag.
Med halvhjärtad träning, slöhäng, läsning och blomsterinköp. 
Blev två större växter som ramar in vardagsrummet. Blir trött på mig själv som har svårt att komma ihåg krångliga namn på gröna sköningar dock.

(null)

Philodendron. 
Ändå igenkänningsbart och lätt.

(null)

Heteropanax kenensis. Ni hör ju! Vem kommer ihåg det förutom mannen som lyckats pressa in detta i huvudet?
Släkt till ask, lite lättare att komma ihåg typ…
Vscker, yvig och skön, grön färg. 

Idag blev det en lite märklig dag. 
Bra jobbdag. Sedan lite körning, oförutsedda ärenden och ett bra gympass. Skönt att svettas, bubbla in mig och köra på. 
Fick bli torskrygg, kokt potatis och äggsås till middag. Så otroligt gott ibland. Just torskrygg är så gott och liksom smörigt köttigt. 
Sen middag blev det.
Ett avsnitt av Yellowstone blev det också. 
Och en stund av Vem bor här.

Tankar går till den som fått tråkiga besked, som nu har ärenden i korridoren förbi mig. Till onkologmottagningen. Fint att se människor som en känner på huset, men en vet ju också att det ofta betyder tråkigheter och kamp, tunga stunder och en hjärna på högvarv. Ber en bön till stjärnorna om lugn i själen, och tillförsikt. Och om att det som angripit ska förgöras med besked.  Basta!

(null)

Ute snöar det, och ser alldeles magiskt ut.
Önskar att det ska snöa mer och sen ligga kvar, som tjock bomull som dämpar alla ljud. 
Både jag och fler med mig längtar väl efter att göra snöänglar. Visst?!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: