Lite religiös för en stund.

(null)

De flesta som känner mig, eller läser min blogg, vet att jag inte är särskilt troende. 
Jag är inte ateist, tror på kraften i moder jord, kanske på stjärnornas övervakande blick. Eller ja, nåt sådant lite flummigt finns ibland i mitt sinne, och ibland är jag mer pragmatisk och tänker att nej, det finns inget högre ändå. Vi skapar vårt eget liv, och det kan vara gott nog.

(null)

Jag vill nog säga att tron på livet och de där kickarna en ibland vill åt, den kommer till mig i musiken. Där finner jag min tro på att det kan bli bättre, det finns en tröst och definitivt en enorm glädje att ta till sig.
Som igår, väl laddade med bästa grannarna i vårt lilla huskollektiv, när vi fick avnjuta livemusik med Mando Diao. Satan i gatan så underbart! Begåvade musiker, avspänd stämning och vackra texter av Fröding och Boye tonsatta med svensk vemod och raspigaste rösten. Underbart!
Då blev jag lite religiös för en stund!

(null)

(null)

(null)

Njöt mat och dryck på signatur innan konsert, ett av de bättre ställena i stan tycker jag!

En ljuvlig kväll, på alla sätt.
Idag är det fredag och jobb,, och sedan uppladdning inför kvällens fest med kollegorna.

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: