Som skridskor på blankis!

(null)

Så otroligt härligt att ha gäster igen, kunna planera att ses på normalt vis- självklart med förbehållet att alla är friska och krya i stunden. Vi har än så länge klarat oss från covid, mannen och jag, och jag vill verkligen inte ha eländet! 

Det blev en spontanare med vänner som vi inte träffat på väldigt länge, och det blev många fina samtal. Liksom uppdatering om livet. Det kändes som att vi nyss träffats ändå, en ljuvlig kväll helt enkelt!
Fick ägg från egna hönor och en ny sorts palettblad, vin och inlagda aprikoser…så fint, arbetat och kärleksfullt verkligen!

(null)

Bjöd på kyckling med Parmaskinka, sås och ris. Till dessert bidde det en slags cheesecake i glasformat. 

(null)

Ännu en vacker dag med sol och hög luft…otroligt! Bestämde oss i sängen för att gå ner på stan en sväng, liksom passa på, och satte oss på uteserveringen med varsin kaffe tillsammans med mina föräldrar. En lyx värd att njuta av!

(null)

Gick sedan till gymmet. Nyrenoverat och så fint, på min arbetsplats. Helt själv var jag där, vilket är det bästa jag vet!
Riktigt skönt att ta ut mig, svettas och träna med lite tyngre vikter och maskiner igen. 
Har inte varit på gym sedan tredje vågen, känts bättre att träna hemma. Det som tog emot att börja på mitt vanliga ställe var att jag tyckte det blivit lite mindre trevligt, lite för många stönande, högljudda som verkligen måste visa för världen att de liksom tränar hårdast. Don’t like. 
Vill ha lugn mitt i träningen, så att jag kan fokusera på mig och mitt, för att göra rätt utan stress. 
Idag kändes sååå jäkla kul!
Tokstädade efteråt, uppdelat på oss båda med respektive sysslor, med Sammy Davis jr på stereon…gick som skridskor på blankis!

(null)

(null)

Nu blir det en chill eftermiddag.
Läsa smp, läsa bok. Njuta av solen som flödar in i vårt nyss städade hem…så skönt med nystädat, nyvädrat, ledigt.

God lördag till er!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: