Söka sig till det goda.

(null)

Ännu en dag med klar luft och solsken.
En sådan ynnest! Att sedan hinna ut i det vackra vädret efter jobbet, för att samla energi…så skönt. 
Andas ut det dåliga, andas in det bra….
Ta in det goda, ut med stress, och fylla på.
Pratade lite kort med dottern under promenaden, alltid bra för välmåendet. 

(null)

Tog helg idag. Ska njuta långhelg med sambon, mamma och pappa i Stockholm hos brorsan. Ska bli alldeles underbart!
Vår huvudstad är galet vacker i begynnande vår, i solljus över gamla byggnader och allt vatten. Och att få tillbringa tid med nära och kära är härligt. Så viktigt att ta vara på tiden, på det som är bra. 
Känns som att en behöver söka sig till det goda, mitt i allt. Och att faktiskt se allt som är gott. Som människors vänlighet, vilja att hjälpa. All kärlek som finns.

(null)

I sommar ska jag njuta av dessa 60-talsbrallor. Ett arv från min mamma, som jag använde väldigt mycket i mina tonår men sedan haft liggande. Älskar tyget, och igår tog jag fram dem och hade efter kvällsduschen. Kul att hitta gammalt på nytt!

(null)

Hoppas ni har en skön kväll. 
Nu blir det lite läsning under filten, medan mannen gått iväg för att repa till den teaterföreställning som har premiär nästa vecka. Ska bli kul att se!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: