Energifylld dag.

(null)

När en sovit 9.5 h finns energin, helt underbart.
Körde ett träningspass för hela kroppen efter frukost, innan mor och far kom på kaffe. Ett svettigt pass, där tjurigheten fanns att köra fastän det tog emot. 
Skjutsade hem dem för att de fick med sig en matta och jag en tillbaka. Passade på att åka till maxi för matinköp, och så hem för uppackning. Planterade palettblad som Frida-Hedvig och Oscar ska få. De söta pärlhyacinterna mamma köpt fick sig ny jord.
Städade golven, dammade. 
Har nu mat i ugnen, potatis i klyftor och fläskytterfilé i lingon-soja-grädde-kalvfondssås….

(null)

Ska ta mig en promenad när Patrik far till föreställningen och sedan blir det en lugn kväll. Melodifestivalen och fåtöljhäng.
Blir bra efter denna dagen.

(null)

Här får nya mattan bo, kul med ombyte i musikrummet/mitt rum.

(null)

Det börjar dofta gott här nu.
Av sås och kött, god potatis…!
En sådan lyx ändå. Att ha mat, kunna köpa det en vill för att sedan sätta på ugnen och tillaga det. 

Hur tänker ni med krislåda/väska?
Har faktiskt packat lite idag, börjat lite smått. Tänker att jag vill införskaffa en vevradio som också kan ladda mobilen. Även om kriget håller sig borta härifrån så kanske det blir vanligare med strömavbrott eller naturkatastrofer. Världen är upp och ner. 

Så samtidigt som jag njuter av sol, god mat och ny matta så tänker jag på eventuella risker som finns. Det känns ändå bra, att preppa om än bara så lite.
För vem vet, egentligen?

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: