Gäller att njuta hela vägen.

(null)

Livade upp fredagen med en solros…som jag längtat! När jag handlade blommor häromdagen fanns det inga men nu så. 
Det känns så kul att solrosor kommer att finnas till nästa år, till bröllopet. Tycker att de är både vackra och coola på samma gång, och skulle haft svårt att veta vad jag annars skulle ha. Kommer bli så fint, som jag tänker mig det.

Tänker ofta på förestående festligheter och att hela resan dit liksom också är bröllopet. Förberedelserna, funderingarna, samtalen och planeringen - allt är bröllop, eller prebröllop men utan det blir det inget. Att se bara själva dagen som det viktiga vore alltför snålt, och dessutom kommer den dagen gå rätt fort tänker jag. Det vi hittills har bestämt känns så bra, snart är det dags för utprovning av brudklänning och ett första möte med toastmadame och toastmasters, då kommer det kännas närmre och mer påtagligt. Det gäller att njuta hela vägen! 

(null)

 Blomstermorot och ros fick bo på köksön, där gör de sig fint också. Lyxigt med färska blommor, älskar det!

(null)

Slutade tidigt som jag gör på fredagar, och det är verkligen en njutning. Satte mig på balkongen och läste, drack en smoothie och målade tånaglar. Stilla och skönt. 
Håller mig till dryck idag då magen varit stingslig några dagar. Tänker att den, som sist, gillar att vila ibland. Idag känns det bra!

(null)

Beställde matta på nätet. Sjukt besviken när den kom då färgen var helt fel. En lila ton(ni ser ju) som skrek i hela mig, fastän den skulle vara lite kaffeliknande. Så nu är den ihoppackad, inplastad och på väg tillbaka. När jag får återbetalning så blir det nytt försök med mer beige/offwhite. Det kan väl inte bli fel?
Storleken hade jag fått till så då vet jag det, alltid något ju! Återkommer i ärendet när ny, SNYGG matta i rätt kulör ligger på plats.

(null)

Lite läsning igen, och kanske sluter jag ögonen en stund. 
Blir spontan korvgrillning hos våra goda vänner som flyttat från sitt hus till radhus. Ska bli spännande att se - och gott att tugga lite i kväll efter nästan 24 h dryck. 

Kram och god fredag!
❤️
Johanna 

Kommentera här: