Den är ju min!

(null)

Ännu en så härlig sommardag, att fullt njuta av. Blivit solsängshäng en stund med bok i näven, men har inte riktigt ro att ligga så så länge. Balkongen är liksom ett skönare ställe där det också fläktar lite! Men boken om Shuggie Bain är riktigt bra, även om jag varit lite för rastlös även för läsning några dagar. Nåja. 

(null)

Åkte sommarbil ut till café Mölleslätt i Ingelstad, för kaffe och god blåbärspaj, sista dagen de har öppet i sommar. Pittoreskt och gulligt!

Grannarna har återvänt från sommarstugan, så ordningen är återställd här hemma. Det är väldigt härligt, tycker jag. Dessutom kan en kela med lilla hunden Cava igen - det är superplus!

(null)

Idag blev det bara en mindre promenad på fyra km. Känner mig lite bättre i min kropp idag så sparar gym och längre runda till imorgon. Gäller att inte pressa för hårt efter en ond runda i denna lekamen. Det där med fibromyalgi, det är skumt. Hoppas ändå på att den där kliniken jag bokat tid till kan hjälpa mig ett smul. Om så kroppen får liiiite mindre ont, eller att det går längre mellan de jätteonda dagarna så vore det otroligt. Vi får se, helt enkelt. 

Har börjat ha shorts igen, sedan några år när jag bestämde mig för att det kan jag visst ha!
Hade korta kjolar och shorts utan att tänka på det fram tills jag var runt trettio. Sedan fick jag för mig att jag inte kunde det. Hade svårt att acceptera mig själv och min kropp, mådde inget bra under lång tid som visade sig bl.a. genom att jag ville skyla mig. En befrielse att kasta av sig det där oket. Så onödigt att klanka ner på sig, att försöka gömma det som är jag. Trivs rätt bra i den här kostymen som är min. Den är ju MIN! Bara det!

(null)

Nu lite bok, innan vännen Göran och ev hans telningar kommer på grill. Carpe diem ta mig tusan!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: