Många små intressantheter.

(null)

Så väldigt tacksam för att ingen sitter på, eller drar åt om min bröstkorg idag. Som natt och dag från igår - tack och lov. Småont i skallen men känner mig annars ok. Testade mig dock på morgonen, eftersom det just nu är 3 av 4 som visar positivt på covidtesten nationellt…
Bara att stilla sig, hålla sig borta från folk och ta in syre från promenader tills svaret kommer!

Jobbat hemifrån till lunch, sedan har vi städat "våra områden" som gör att det blir väldigt effektivt. Handdukar bytta, pedalhinkar tömda, det mesta av återvinningen fixad och ett rent hem…aj lööööv it!
(null)

Tittat på en riktigt bra dokumentär, om en tvilling som berättar om Dr Mengele i Auschwitz och hans sjuka böjelse vad det gällde att utöva experiment på just tvillingpar. En kvinna som är huvudpersonen i dokumentären gick många år med en enorm ilska, som liksom förtärde henne, och hon lyckades på något sätt förlåta och göra något kreativt av sina hemska erfarenheter. 
Undrar hur en själv blivit? Hur en själv tänkt? 
Att förlåta vore nog inte det som skulle ligga närmst…

(null)

På min fantastiska promenad i Bokhultet lyssnade jag på Pärleros program, som spelades in för 1 år sedan. Han sände det nu som en hyllning till Björn Natthiko Lindeblad, efter hans död. Hans tankar inspirerar, hans reflekterande och hans lågmälda provpratande och funderande ger mig själv frön att liksom titta på. Han pratar mycket om att inte ta sig själv på för stort allvar, utan att släppa lite. Slappna av lite. Skratta åt sig själv och ha självdistans. Och han pratar om att inte gå igång på allt, att istället för att bita - backa. Mm, det är många små intressantheter helt enkelt. Och nej, det är nog inget ord men det blev det nu. Intressantheter:-)

(null)

Det blir lasagne ikväll.
Sambon och jag ska hänga i köket ihop (han vill inte ta avstånd trots mitt provsvarsvänt), han dukar och kanske river ost, medan jag fixar käket. Han plockar undan och diskar. Också en uppdelning som funkar bra för oss. 
Jag tycker det är perfekt eftersom matlagning är betydligt roligare än att diska!
Men vi är ju alla olika vad vi tycker, tur är ju det.

Önskar er en fin fredag!
Kramen ❤️ Johanna 

Kommentera här: