Bästa starten, och så lite Tjofuckingho!!

(null)

Tog ledigt denna dag, tack vare min snälla kollega. Så otroligt skönt och välbehövligt.
Somnade vid nio igår, så trött, och vaknade pigg halv 6. Låg kvar en stund men gick sen upp, drack kaffe och läste tidningen vid sittbänken. Lade mig sedan igen bredvid min gyllene hunk (han är ju tokfräknig och alltså lite gyllene). Bästa starten att få omfamnas av denna människa på ledig dag!

(null)

Städat toaletter och dammsugit, bytt handdukar och piffat lite inför morgondagens besök av goda vänner. Planterat palettbladen jag klippte ner förra veckan, som nu hade rotat sig. Tog också en tur till stan, införskaffade mig fredagstulpaner i vackert rosa, som när de slår ut tydligen ska bli magiskt vackra. De är dubbla och således lite skiftande färger på övriga kronblad. 

En elvakaffe fick det bli hos mor och far också. Fint att snacka lite, och höra hur livet var med dem.

(null)

På väg hem träffade jag på yngste bonussonen, som skulle med tåget till kärleken. Fint att kramas och prata lite!

(null)

I kväll blir det lugnt.
Torskrygg med bacon och pressad potatis, kanske ett avsnitt Yellowstone och så Carina Bergfeldt. 
Just nu njuter jag av solen som flödar in och ger värme där jag sitter. 
Glad, så glad, för dottern och hennes sambo som idag skriver på för permanent bostad! Så otroligt härligt, tänker jag, att efter nästan 5 år i andrahand nu få något eget. Tjofuckingho!!!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: