Time flies och sämre krog.

(null)

Ikväll blev det mat ute med bonusdöttrar och sambo för att fira den äldsta bonusdotterns dag - 23 år. Time flies onekligen. Så många år sedan jag flätade hennes hår inför föreställningarna, där lillbonus, Patrik och min unge också var med. 
Många år sedan hästhoppning i trädgården skedde, eller matintag av pizza vid sjön. 
Fint att ha fått vara med så många år, att ha följa från prepubertala åldern till nu - nu en vuxen människa. Tack!

Kanske inte den lyxigaste krogen med den bästa maten men ändå trevligt.
Mysigt att ses och göra något!

(null)

Lillbonus och jag.

(null)

Det är något tragiskt över somliga krogar, som inte ens är bokade till 10 procent medan de flesta krogarna är fulla till bristningsgränsen.
Finns förvisso förklaring på varför det är så, men ändå. Blir lite sorgligt när en inte ens försöker nya grepp för att förbättra, göra om. Som att det helt enkelt bara får stagnera, och kanske förfalla. 
Nåja.
En trevlig kväll blev det, oavsett. Men nästa gång väljer vi ett annat ställe!

Denna veckan har innefattat dåligt med träning och långpromenader. Varit uppbokad alla kvällar, så det har blivit vardagsmotion men inte mycket mer. 
Imorgon jobbar jag kort dag, längtar efter långpromenad och styrkepass för att få ny energi, ny styrka.

Får bli städning av huset imorgon också, tror jag bestämt! Också en slags träning, fast för mig mer mentalt. Älskar ett nystädat hem

I natt hoppas jag på bättre sömn. Varit märklig sömn i veckan, utan att riktigt veta varför. Har ibland väldigt lätt för att suga in andras bekymmer som gör att jag själv ältar det och försöker hitta lösningar på problem som inte är mina. Snurrar alltid av stämningar, av eventuella känslor som kanske visade sig, och tolkningar som poppar upp.
Tro inte på allt du tänker.
Låt det va.
Tro inte på allt du tänker.
Så.
Lätt, eller…?
Nä. Inte ett dugg.
Men bra att medvetet tänka på, att en faktiskt inte ska tro allt en tänker.

Kram ❤️ Joey 

Kommentarer:

1 Julia :

skriven

Det har också varit en hysterisk fullmåne denna veckan som garanterat stort min sömn dessa nätter 🙈

Svar: Sant, det är säkert det som stökat! Tack för påminnelsen! 🧡
Johanna Roth

Kommentera här: