För att fånga dagen.

(null)

Så otroligt skönt att ha denna skog så nära.
Långt borta från krig och elände, med en tystnad och ett lugn som är läkande och väldigt välkomnande. Fåglarna börjar stilla sjunga sin sång till våren, det är vacker musik.
Stod stilla en stund, i naturens tystnad. 
Tog in och tänkte ljusa tankar . 
Stillade mig.

(null)

Bestämt mig att försöka hålla mig till uppdateringar från nyheter en gång per dag. Inte för att fly, men för att jag annars äts upp och fungerar sämre som människa. Jag blir så låg och mörk i sinnet att det färgar allt, och det hjälper inte mig och ingen annan heller. 
Läget är förfärligt, det är allvarligt, och jag är så ledsen över alla dem som bor i Ukraina och måste gömma sig eller fly. Förstår att det skapar nya trauman hos dem som genomgått liknande situation när det var krig i forna Jugoslavien. Även om krigen beror på olika saker så drabbar det civila, oskyldiga på ett så grymt sätt. Där människor tvingas ifrån sina hem…
Ingen vet vad som kommer att hända, men alla hoppas på en snabb lösning. Jag hoppas att övriga Europa ska ta krafttag mot diktatorn som härjar fritt. Helst att han ska fångas och spärras in…
Det vore nog det absolut bästa för oss alla…
För att övertyga honom om att han har fel, det tror jag tyvärr inte på.

(null)

Men vi är här, i vårt vackra land. Ett land i fred och frihet, där vi kan ta långa promenader och njuta av livet. Det är alldeles underbart verkligen.

(null)

Varit och handlat efter motion, och gled förbi Broqvist för inköp av semlor till fikat.
För att jag kan. 
Och för att faktiskt, fånga dagen. Denna floskel som är så viktig ändå. 
Att ta vara på.

(null)

Hoppas ni njuter er dag, tar vara på det ni önskar.

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: