Omfamnande, trots allt.

(null)

Fortfarande vackert ute. 
Grönt och blommande buskar. Som att allt fått en ny push av sensommarvärmen.
Skönt med regn och nu skönt med vackert väder igen. Kyligare, fuktigare och mörkare. Men vackert. Omfamnande, trots allt.

(null)

Fick en liten chiliplanta av vännen Suz för ett tag sedan, och nu skördar jag minsann!
Biffar med chili fick det bli i söndags, väldigt gott! Lyxigt och härligt att kunna plocka från krukan i köksfönstret.

(null)

Kände mig som att jag skulle bli sjuk igår, så trött och seg i stimmig dag.
Väl hemma hos mannen min kände jag mig pigg igen, och hade vännen Göran här på mat och prat. 

I morse kände jag mig som vanligt, och full rulle på jobbet även idag. Hoppas innerligt nu att det får vara som det ska nu, att operationer får snurra, patienter bli nöjda och att personalen ändå får jobba i lagom tempo. 
Vilken dröm det hade varit!

Gick till gymmet. Där var för mycket folk för min smak så jag tog promenaden utomhus först och gick sedan tillbaka för ett styrkepass. Körde lite försiktigt då mina axlar säger ifrån lite just nu. Då får en bromsa lite med vilka övningar och hur mycket tyngd en ska köra. Tills det går över, för det gör det ju liksom alltid. Min lilla kropp som spelar mig spratt ibland men ändå…så glad jag är att den ändå kämpar på så!

(null)

Nu blir det slapp kväll.
Mannen är ute och äter med sina resevänner (de som gör långa äventyrsresor ihop som jag inte vill åka på:-)). Jag har ätit rester, och sitter nu i ro och ska läsa lite i bok nr 2 av Svärdet och spiran. Hela boken, som är två i en, är på 1100 sidor. Rätt skönt att veta att berättelsen är min under lång tid!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: