En sådan nostalgitripp!

(null)

Vår frukostvy i Vikarbyn, helt magiskt med Siljan nedanför. 

(null)

God frukost med nybakat surdegsbröd och ägg…njutbart sannerligen.
Det var uppladdning för sightseeing då vi tog oss till Tällberg, Leksand och Mora.

(null)

Här var vi under flera sportlovsveckor några år i mina tidiga tonår och sedan tillbaka flera år senare när jag då faktiskt lärde mig utförsåkning. 
Fint att se den vackra Tällbergsgården, och att gå ner mot längdåkningsspåren för att minnas. 

(null)

I denna stugan har vi bott, jag med familjen och olika kompisar med oss. Så fint och charmigt. En sådan nostalgitripp!
Hela vägen idag slogs jag av skönheten i mestadels gamla hus målat i rött. Gamla hus som står där de står, som ett rop från fjärran tid och ändå lika. 

(null)

Från vårt hus tog jag sparken ned hit, där det låg en lanthandel som sålde världens bästa gräddbollar och de godaste knäckstrutarna. Har inte hittat några som påminner om dem, så undrar om det är så eller om minnet spelar en ett spratt?

(null)

En telefonkiosk à la Dalarna.

(null)

Mora och Zorncafeet bjöd på goda pannkisar, med körsbärsglass, sylt och grädde. 

(null)

Också fint att se Zornmuseet. Gillar hans sätt att måla porträtt och natur men också alla mjuka, vackra kvinnor. Fantastisk konstnär verkligen.

(null)

Ett par timmars vila nu innan dusch och buss till Dalhalla, för att njuta av ännu mer skönhet och musik. Ser fram emot Kristina från Duvemåla- musiken, älskar den, och jag ser fram emot att få se Dalhalla. Tror det blir mäktigt.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: