Som kämpar för en mer rättvis värld.

(null)

Sov ut idag, nästan åtta timmar, och låg sedan kvar i sängen en stund. Så skönt med lugn morgon, kaffet smakar så mycket bättre då. 

Tog ett svettopass i gymmet, och åkte sedan till Maxi. Handlat där ett par gånger nu, och inte beställt på nätet. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, bara att det inte är så kul att handla. Visserligen kan jag gå och kika lite för inspiration men tycker att jag kan det med näthandel också. Nåja. Det som är skönt är ju att det jag handlar direkt finns att ta hem såklart. 

(null)

Som guld i träden även om mycket löv fallit. Vackert och färgglatt, och trösterikt att inte allt faller med en gång. 

(null)

(null)

Vi såg en riktigt bra film igår, mannen och jag. Om Harriet Tubman, som var en otroligt modig kvinna som föddes som slav men rymde och som dessutom tog sig tillbaka och räddade många slavar. Bland annat sin familj. Hon stred sedan också för kvinnors rösträtt, och dog 91 år gammal omgiven av sina kära. 
Älskar filmer som är baserade på verkliga händelser. Älskar särskilt när det handlar om modiga kvinnor, som kämpar för en mer rättvis värld. 

(null)

Kram och god söndag!
❤️

Kommentera här: