Kroppens reaktioner.

(null)

Det blev en oplanerad jobbdag hemifrån idag.
Hostade som en galning i natt, och kände mig seg och väldigt trött i morse. Jag har varit otroligt trött i några dagar, även om jag sovit bra. Brukar ha svårt med omställningen när mörkret anfaller, som det sannerligen gjort senaste veckorna. Hostan kommer ju ibland, lite när en minst anar det, så det är inget konstigt. Och mörkret vänjer jag mig väl vid, tids nog.  Och så längtar jag till ljuset och våren, lite sådär i smyg.

(null)

Tycker ändå att jag är rätt bra på att anpassa mig, se det fina och sköna i det lilla. Som att sparka i löven och gå genom vattenpölarna. 
Men kroppens reaktioner kan en inte styra, den vill ha ljus!

(null)

Börjat titta på Downton Abbey efter mycket påtryckningar av brorsan, som också har en förkärlek till kostymdrama. Har bara sett tre avsnitt och gillar det. Vet inte varför jag inte gett det en chans tidigare. Sent ska syndaren vakna. Och bättre sent än aldrig, ni vet.
Blir en vilokväll, återhämtning efter intensiv vecka och uppladdning inför målning i helgen. 
Hoppas jag vaknar pigg som en mört imorgon!

(null)

Makaronipudding kändes bra i höstkvällen.
Och tända ljus. 
Och så vackra kostymer.

Kram Johanna ❤️

Kommentera här: