Ganska liberal.

(null)

Ibland är drömmar, nätter konstiga. 
Vaknade av någon skum dröm i natt, minns inte vad, som gjorde det omöjligt att somna om. Tittade på ett avsnitt av Downton Abbey och somnade sedan gott igen. 
Låg kvar länge i morse, hämtade frukost och kaffe och intog det i sängen…så skönt!

(null)

Satt vid pianot en stund. Kände vemod och stillhet, i en blandad kompott och behövde vara i det. Läste i tystnaden också, utan musik. Ibland är det skönt med den där tystnaden. 
Tog en promenad i ljuvligt väder till mor och far, för ypperligt god söndagslunch. Vi fick hederlig brylépudding till dessert, en sådan en gjorde på 70-talet ni vet, och som jag inte ätit sedan farfar Tage levde typ -74. Kommer ihåg det, har verkligen minnen av smaken så liten jag var. Det var lika gott nu!

(null)

Gick över stadskyrkogården på hemvägen, och såg då denna Askkyrkogård för första gången. Vacker glaskonst mitt i, och ett alternativ till minneslund där en liten platta med namnet sätts upp. Tycker om kyrkogårdar. Att gå runt och titta på stenarna, blommorna, namnen. Min käre svärfar ligger där också. Tittade till det. Tänkte en tacksam tanke, på en fin och inbjudande man. 

(null)

Iklädde mig arbetskläder och tvättade min röda, fina bil nu. Dammsög och torkade instrumentpanelen också. Så skönt med lite fräschör igen! Lyssnade på P3 dokumentär om Mässlingsutbrottet i Järna, om antroposofernas skepticism för vetenskapen. Intressant och också skrämmande när det kan få så allvarliga konsekvenser. 
Är i mångt och mycket ganska liberal, tycker att var och en får leva som den vill, göra som den vill, så länge det inte skadar andra människor. Då blir jag absolut mindre liberal, och väldigt mycket sjuksköterska som tror på vetenskap och beprövad erfarenhet. 

Intar kvällen, ska läsa lite och se något avsnitt av Downton. Hej söndag!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: