Sa jag barfotafötter…?

(null)

Längtar efter vår och sommar, värme, blommor och barfotafötter…
Regnet strilar i jämn ström och skapar lika grått väder som själen känns just idag. Dystert, färglöst och trist.
Älskar färg i naturen, så väl som vårens spirande grönska, sommarens tokblomning och höstens palett av klara, djupa färger. Till och med gnistrande, krispig vinter med kyla och mycket snö lockar mitt sinne. Men detta?
Noop. Inte alls. 
Var och tränade på morgonen, och har varit utomhus en stund. Hade tänkt promenad ut i skogen men kanske får det vänta till imorgon.

(null)

Det här vill en ha!
Grön djungel, utomhusliv, kaffe i solen. 
Och sa jag barfotafötter…?

(null)

(null)

Min älskade unge har åkt hem igen, efter en vecka här. Fint att ha henne här, och som alltid så tomt när hon åker. 
Korsordskvällar var en bra grej. Ska nog införa lite tankenötsverksamhet för mannen och mig. Trevlig syssla lite så där på kvällen, innan läggdags. 

(null)

Lillbonus fyller år, och det ska firas ikväll här. Arton bast, så galet. 
Hon är liksom alltid lillbonus. Den yngsta av de fem barnen i mitt liv. 
Men dock, så fyller hon myndig! Denna lilla 6-åring som jag lärde känna, med sin blixtrande energi och pagefrisyr. Time flies…! 
Ikväll blir det festligheter, med lite vänner och hennes del av familjen liksom. Vi har ju några delar av familjekonstellationer, så är det bara!

(null)

Nu ska jag hänga en tvätt, lägga i nya lakan i gästrummet - eller Fridas rum, som det ju varit och är ibland även nu. Sakna lite, och så läsa en stund. För att samla ihop mig.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: