Lite middagsvila.

(null)

Igår halvlåg jag i soffan uppe på "takterrassen ovanpå garaget. I skuggan. Började fundera på vad det är för buskar/häck vi har och jag tänkte att det var spirea. Lade ut på insta och fick till mig att det säkert var så, antingen Djävulsbuske eller smällspirea. Vad säger ni?
Jag gillar färgen mycket, och liksom yvigheten i dem!

(null)

Efter träningspass och promenad blev det skugga även idag. Det är lite för varmt i solen, trots att modiga (galna?) män i huset spelar golf mitt under brännande sol. Kräver keps och solskydd och mycket dricka, för att de ska hålla sig på benen. De kommer sedan hit till vår trädgård för mat och förfriskningar, kan nog behövas!

Här är perfekt att sitta! I skugga, under tak.
Tror jag kommer att slumra lite också, så skönt att ta sig den tiden. Lite middagsvila. Att zooma ut, och sluta ögonen. Bara styras av stundens behov av vila, det är fint.

(null)

Det blev lite grillad lax av mästerkollektivkocken Peter igår, då vi träffades med Bygga Bo-gänget. En härlig kväll, med god mat och prat!
Här är Anna, Otto och Peter.

(null)

Teddy. 

(null)

Patrik och Bartek.

(null)

Åsa och Per.

(null)

Åsa, kollektivgrannen som är gift med Peter.

(null)

Och jag i kvällens klänning. Köpte den på senhösten innan pandemin kom 2020, så har bara använt den två gånger med igår. Nu gäller det att använda de klänningarna jag har vid minsta möjliga festlighet ju. Trivs i långa, sköna klänningar. Finns så mycket fina nu, så det är svårt att begränsa sig…
Just barärmade klänningar är ju trots allt användbara endast en kort tid per år i vårt kalla Norden.  

Ta hand om er!
Njut lagom i solen.

Kram Joey❤️

Kommentera här: