Kinkande barn och barnskrik.

(null)

Något är lite konstigt så här i semesterns början. Jag vaknar av mig själv, tidigt, och efter betydligt mindre sömn än jag brukar behöva. Enligt min app Sleep cycle är sömnkvaliteten drygt 70% vilket varit så under ganska lång tid. Den brukar bli bättre ännu några dagar in, när semesterkänslan satt sig i kroppen. Och när vi kommer till stugan. Då händer något oftast  och jag sover som klubbad. Eller tyder detta på ålderdom tro? Att jag sover lättare? Ja, vem vet.
Ännu en skum sak var att appen registrerade, förutom hosta och snarkningar, "kinkande barn och barnskrik" . När jag kliade mig i huvudet och funderade över eventuella barntillskott i huset lyssnade jag på filerna och det visade sig vara hysteriska måsskrik.
De har varit ganska lugna i år men sista veckorna har de fått spatt…!

(null)

Denna sköning har jag babblat med idag.
Fick en fantastisk rabarberpaj och kaffe, där vi satt i trädgården i ömsom sol, ömsom skugga.
Härlig energi fick jag hur som. 
Blev ett styrkepass och en långpromenad innan matfix. Skönt motionsväder onekligen, när vinden fläktade skönt. 

(null)

Igår var det fotboll, och somliga ville ladda lite extra. Själv tänkte jag mest läsa men det gick inte låta bli att bli engagerad. Dock en tråkig match men bra att Sverige höll nollan ändå. 
Även nu är fotbollen på, gillar ljudet av sport. Som sköna barndomsminnen onekligen. Fläskschnitzel, pommes och pulverbea en fredag i vårt vardagsrum, med familjen samlad. Bra minnen ändå!

(null)

Imorgon bitti får jag ställa klockan ändå, ifall jag skulle vilja sova. Fönsterputsare kommer och kör vår och grannarnas lägenhet, så skönt när det är färdigt och vi kan se ut igen!

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: