Även här i klorofyllen.

(null)

Så är vi i stugan på landet-landet igen, efter en mellanlandning hemma. 
Efter fönsterputsning av uterummets alla fönsterdörrar för min del, och målning av gäststugans ytterdörr för Patriks del, var det gott med kaffe och macka. Och wienerbröd! 
Svetten rann något så otroligt att jag hade svårt att se, men här under äppelträdet torkade jag till…fräsch som en nyponros!

(null)

Igår blev det pastasallad med tonfisk, soltorkade tomater, kronärtskocka och ägg. Får nog bli något sådant fler dagar i sommar, fräscht och gott utan att en blir stupmätt.

(null)

När jag tittar ser jag att de är randiga ändå, trots ny spray med ättika och idogt putsande. Nåja, de är i alla fall RENA. 
Nu sitter jag i solstolen i halvskugga och lyssnat på svalor, gök, korp och andra små pippifåglar. Rofyllt så det förslår.

(null)

Köpte nya blomster, som ju håller tills vi lämnar igen. Behöver färska blommor i mitt liv - gärna alla dagar. En lyx jag unnar mig.

(null)

Nu ska det här svettot softa lite, läsa i femte delen om de sju systrarna av Riley.
Innan fotboll och matfix ska jag lyxa till det ytterligare med en dusch för dagen. Någon ordning får det ju vara, även här i klorofyllen!

Kram på er❤️
Joey

Kommentera här: