Som en oas.

(null)

Åkte på tur. Via Åryd, Skogstorp och Hörda hamnade vi i samhället jag är uppvuxen i: Ingelstad, där de hade detta ljuvligt söta café låg. Café Mölleslätt med nybakade kakor, våfflor, gott kaffe och underbar miljö. 
Som en oas mitt i samhället. Åk dit vettja! 

(null)

Älskar såna här små ställen, i lummig grönska i vacker sommardag. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Suttit på balkongen och läst en stund, och fixade sedan i ordning för grillmiddag med mamma och pappa. Imorgon åker Frida-Hedvig och Oscar ner till Malmö igen, så det var fint att hänga lite i vår trädgård. 
Blev lite olika korvar, kyckling, såser, spetskål, grönsaksspett och ungsrostad potatis och så en bärpaj…mätt som en plätt!

(null)

Så glad för ännu en skön kväll, att kunna ta tillvara på trädgården och njuta av det som just nu är. 

(null)

(null)

Ber till stjärnorna och moder Jord att regnen runtom i världen, på norra halvklotet, slutar. Att det återgår till normala förhållanden, och att vi förstår vad vi måste göra för att få allt i balans. Det är galet runtomkring på många håll, även om vi njuter av allt just nu och här. 
Jag vill fortsätta njuta länge, liksom jag vill att familj, vänner, många generationer ska få njuta. 
Av livet, av allt det sköna som finns. 
Och just nu önskar jag att det ska komma lagomregn för att återställa balansen. 
Bara så.

Kram Johanna❤️

Kommentera här: